Velkommen


Veldig hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg kommer til å bruke bloggen til å vise fram ting jeg lager, jeg er veldig glad i å lage ting og har lyst til å dele det med dere. Legg gjerne igjen en kommentar også;0)

18. jan. 2012

Rund hals

Jeg har strikket en rund hals.Jeg kjøpte et garn i Kiel i sommer og har lurt litt på hva jeg skulle strikke av det,så da ble det en rund hals;0) Garnet heter Lano Grossa og er mykt og godt;0)
Som vanlig så har jeg ikke funnet noen oppskrift på denne,men laget etter eget hode.Jeg la opp 84 m på rundpinne nr 7 og strikket 6r,6vr rundt til 5cm ca så gjorde jeg omvendt,da strikket jeg 6vr over r og 6r over vr i 5 cm og sånn fortsatte jeg til jeg hadde syv ruter oppover(ca 28-29cm) og fell av.Det blir et veldig fint rute mønster;0)

Jeg deltar med denne på pinnekrokens utfordring nr 19 -prøv noe nytt.http://pinnekroken.blogspot.com/2012/01/utfordring-19-prv-noe-nytt.html

1 kommentar:

  1. Flott mønster! Velkommen med i utfordringen og lykke til :-))

    Signe
    -Pinnekroken-

    SvarSlett