Velkommen


Veldig hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg kommer til å bruke bloggen til å vise fram ting jeg lager, jeg er veldig glad i å lage ting og har lyst til å dele det med dere. Legg gjerne igjen en kommentar også;0)

8. jan. 2012

Oppskrift på baggy lue


Her kommer oppskriften på min baggy lue,vet det er noen som har ventet litt på den;0)

Jeg har brukt liten rundpinne nr 4 og 5 og enkle pinner nr 5.
Garntype er freestyle som er kjempe fint til luer.
Str er fra 12 år -voksen

Legg opp 76 m på pinne nr.4
Strikk 2r og 2vr til 5 cm. Bytt da til pinne nr.5.
Strikk glattstrikk rundt til 3cm,strikk så 4 pinner med annen hver brunt og offwhite(blir et fint mønster av det).Strikk så glattstrikk med offwhite i 3cm,bytt så til brunt og når du har strikket til 19 cm fra vrangborden, kan du begynne å felle slik;
2 rett,2 sm i 1 omg
2 omg uten felling
2 sm i 1 omg
1 omg uten felling
Da kan du fordele resten av maskene på enkle pinner og strikke;
1 r, 2 sm i 1 omg
1 omg uten felling.
Dra så tråden igjenom resten av maskene og fest den.

1 kommentar:

  1. For en fin lue, takk for at du deler. Baggy går visst ikke av moten med det første.

    SvarSlett