Velkommen


Veldig hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg kommer til å bruke bloggen til å vise fram ting jeg lager, jeg er veldig glad i å lage ting og har lyst til å dele det med dere. Legg gjerne igjen en kommentar også;0)

7. mars 2012

Indisk karri med ris

Dagen middag ble indisk karri med ris,en rett som jeg ikke har smakt siden heimkunnskapen på ungdomsskolen;0)

Oppskriften er :
2 løk som skjæres i tynne skiver
2 fedd hvitløk(skjæres opp i små biter)
3-5 skjeer karri(lurt å smake til hvor sterk du vil ha den)
400 g karbonadedeig
1,5 dl vann
1,5 dl fløte
2 ss tomat purre
salt og pepper etter smak.

Start slik;
Stek karbonadedeigen.
Ha løken og hvitløken oppi en gryte.
Løken skal brunes lett i gryta også blander du oppi kjøttdeigen og karri

Så blander du inn vann,fløte,tomatpurre,salt og pepper og lar det putre i ca 10 min

Dette serveres med ris;0) Kjempe godt;0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar