Velkommen


Veldig hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg kommer til å bruke bloggen til å vise fram ting jeg lager, jeg er veldig glad i å lage ting og har lyst til å dele det med dere. Legg gjerne igjen en kommentar også;0)

2. mars 2012

Fylte horn

Jeg har bakt fylte horn med ost og skinke,men du kan fylle med det du måtte ønske;0)
Oppskriften er slik;
Dette blir ca 25 horn


1l melk
1 1/2 pk gjær
200g melange
1l hv.mel
ca 6 dl sammalt hvete fin

- Ha melet oppi en bolle sammen med tørr gjær(bruker du fersk gjær så må det blandes med lunken melk) og bland dette godt sammen.
-varm opp melken til ca 35 grader
-smelt smøret(pass på at smøret ikke er varmere enn 35 grader før det brukes,kan være lurt å holde igjen noe av melken før du varmere den opp og blande den med smøret til ønsket temperatur)
Bland all væske godt sammen med det tørre og sett til heving.Blir deigen for løs så tilsetter du bare litt mere mel.
-deigen skal heve til dobbel størelse,bank den så ned igjen og la den heve en gang til( da blir de ekstra luftige).
-mens deigen hever så lager du det fyllet som du ønsker,jeg har skåret opp litt ost og skinke i disse.
-når deigen er hevet for andre gang,så må du kna deigen godt og dele den i tre like stor deig emner,legg to til siden.
Kjevle ut en runding av den ene deigen,denne skal deles opp i trekanter og legg på fyllet på den bredeste enden. Begynn og rulle den sammen fra den bredeste enden og mot spissen på trekanten.


-legges på bakepapir kledd stekebrett og og etterheves på lunt sted i ca 30 min og pensles med pisket egg( kan også evt ha valmuefrø oppå.Stekes på 240 grader i 10-15 min
Kjempe gode og luftige;0)



-

2 kommentarer:

  1. De hornene så gode ut:) Hyggelig at du ville være med på min give away. Fin blogg du har, legger meg til som følger hos deg også:) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett