Velkommen


Veldig hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg kommer til å bruke bloggen til å vise fram ting jeg lager, jeg er veldig glad i å lage ting og har lyst til å dele det med dere. Legg gjerne igjen en kommentar også;0)

26. mars 2012

Honning og havregryn muffins

Kjempe gode muffins,som er sunne og fint kan sende i matpakka for matleie barn;0)


Oppskriften på disse er;
60g smeltet melange
2 store egg
4ss honning
2,5dl melk
5 dl hvetemel
2 dl havregryn
2 ts bakepulver
1/2 ts kanel
2 dl rosiner
1ts natron

- Smelt melange og varm opp melk,honning til den er lunken og rør inn lett pisket egg i blandingen.Tilsett alt det tørre og mix dette godt sammen.Tilslutt så blander du i rosinene.
Dette blir ca 12 store eller 25 små cupcakes/muffins.Bruk ca litt over en isskje i hver cupcakes form. Stekes på 180 grader i ca 12 min.

3 kommentarer:

  1. de så gode ut,lurt å ha med til niste da

    SvarSlett
  2. De var knallgode også som lactose og glutenfrie. Milde i smaken og ble en super favoritt blant barn og voksne Som niste her i huset. Tok ikke mange minuttene å sette sammen på morgenen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra, det kan være godt med litt annet i matpakka av og til :)

      Slett