Velkommen


Veldig hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg kommer til å bruke bloggen til å vise fram ting jeg lager, jeg er veldig glad i å lage ting og har lyst til å dele det med dere. Legg gjerne igjen en kommentar også;0)

10. apr. 2013

3 retters middag

Jeg laget en 3 retters middag påskeaften som takk til mine svigerforeldre for at de passet barna mens vi var en liten tur i Gøteborg. Jeg startet med en veldig god kylling og pasta salat til forrett ; I denne har jeg brukt ; 1 ruccola salat 1 glass med rød pesto(tomat og chili) 1 eske med penne pasta 4 kylling fileer 1 glass soltørkede tomater Dette blandes sammen i en bolle(rekker til ti personer) Serveres sammen med hvitløksbrød Deretter så serverte jeg biff i karrisaus med hasselbakte poteter ; Her har jeg brukt til 4 voksne og 2 barn ; ca 1kg mørbrad biff 1.5 liter kremfløte(jeg bruker laktose fri,siden jeg har laktose intoleranse) Hvitløks pulver(eller fersk) Tørket timian Karri Poteter Mozerella ost Kavring Paprika pulver salt/pepper Skjær kjøttet i tynne skiver og bank det flatt.Dette stekes litt på hver side.Når alt er stekt så har du alt i en gryte og heller over fløten. Dette skal stå og tykne litt også tilsetter du alt krydderet(må bruke mye av hvert krydder for å få skikkelig smak) Potetene skrelles og skjæres snitt i dem til nesten igjennom.Strø kavring og ost over og inn i ovnen på 225g i ca 45-50 min Deretter så laget jeg en dessert symfoni med pasjonsfrukt mousse med pasjonfrukt gele på toppen,ved siden av serverte jeg en brownies og en frukt salsa Lager ett eget innlegg med oppskriften til desserten :)

2 kommentarer:

  1. Det så virkelig godt ut, regner med at svigerforeldrene satte pris på det:-)Ha en fin kveld! Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Du må jo være svigerforeldres drøm!
    Dette så kjempegodt ut!

    Virkelig en fin ting å gjøre. =)

    God helg!!

    SvarSlett