Velkommen


Veldig hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg kommer til å bruke bloggen til å vise fram ting jeg lager, jeg er veldig glad i å lage ting og har lyst til å dele det med dere. Legg gjerne igjen en kommentar også;0)

9. mai 2015

Full pakke med kylling

Til 4 personer
4-5 kyllingfileer
5 poteter
1 hel hvitløk
maldonsalt
timian
2-3 hele vår løk
1 pk små tomater
Tandori kylling krydder
Skrell potetene og del de opp i skiver. Ha så litt olje i langpannen og fordel potetene utover. ( Disse må stekes i 10 min i ovnen før du har det andre oppi). Rens og del kylling filetene opp i strimler. (En kyllingfilet deles opp i fire). Krydre de med kyllingkrydderet. Del tomatene i to biter og vår løken skjæres opp i biter.Hvitløken fin hakkes eller så kan du bruke hvitløk presse.Når potetene har stått i ovnen i 10 min, så tar du de ut igjen og legger kyllingen oppå potetbitene. Deretter strør du tomatene,hvitløk og vår løken over. Krydre med timian og maldonsalt etter smak. Om det er vanskelig å få barna til å spise dette, kan du bruke aluminiumfolie og la barna lage sin egen "pakke" med det de liker. Stekes på 200 grader i ca 20-30 min.
Serveres med en blandet salat og ris( om du vil kutte ut risen, kan du bare ha litt flere poteter). Jeg syns også det er veldig godt med sweet chilli saus ved siden av. Håper det smaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar