Velkommen


Veldig hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg kommer til å bruke bloggen til å vise fram ting jeg lager, jeg er veldig glad i å lage ting og har lyst til å dele det med dere. Legg gjerne igjen en kommentar også;0)

6. mai 2014

Sjokolade/ Non Stop kjeks

225g melange
150g sukker
150g brunt sukker
2 store egg
1 ts vanilje sukker
1 ss vanilje essens
1 ts natron
320g hvete mel
ca 200g melke sjokolade eller en pose med non stop( her kan du kombinere som du selv ønsker med eventuelt mørk sjokolade eller nøtter)
Pisk romtemperert smør luftig sammen med alt sukkeret. Tilsett ett og ett egg under pisking. Pisk inn vanilje essensen og natron. Sikt i mel og tilsett vanilje sukkeret. Settes kjølig i ca 1 time, kan gjerne lage massen dagen før også. Form kuler av ca en toppet spiseskje og legg på bakepair kledd stekebrett og trykk dem ned( skal være ca en halv cam tykke.Ikke mer enn 9 stk per brett, de blir større :)Grov hakk sjokolade biter og ha dette oppå deigen eller trykk non stop ned i deigen. Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 12- 15 min.La de avkjøle et par minutter på plata før de legges på rist til avkjøling.( Husk at de er myke til de er ordentlig avkjølt så vær forsiktig når de flyttes). For best resultat, bruk dette brune sukkeret;

1 kommentar:

  1. Dette så virkelig godt ut, og må prøves ut.. Tusen takk for oppskrifta :)

    SvarSlett